کد خبر: ۸۷۳۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
نخست‌وزیر کانادا: اسرائیل باید به کشتار کودکان در غزه پایان ده

جنگ فلسطین| حمله سربازان اسرائیل به بزرگترین بیمارستان غزه| جهان شاهد کشتار کودکان است!

حماس آمار تلفات جانی جنگجویان خود را اعلام نکرده است و می‌گوید تاکنون بیش از ۱۱ هزار فلسطینی در باریکه غزه کشته شده‌اند از جمله بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک.
جنگ فلسطین| حمله سربازان اسرائیل به بزرگترین بیمارستان غزه| جهان شاهد کشتار کودکان است!
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش اسرائیل در چهلمین روز جنگ غزه ادعا کرد در حال حمله به حماس در بیمارستان الشفاء، بزرگترین بیمارستان نوار غزه است و از آن‌ها خواست تا تسلیم شوند.
شاهدان عینی می‌گویند تانک‌ها و کماندوهای اسرائیلی وارد بخش اصلی اورژانس این بیمارستان شده‌اند.

اسرائیل می‌گوید حماس کنترل غزه را از دست داده و زیر بیمارستان الشفاء مرکز کنترل و فرماندهی دارد، ادعایی که آمریکا نیز آن را تایید می‌کند.

در روز اول جنگ غزه که با حمله حماس در ۷ اکتبر آغاز شد، ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل کشته و بیش از ۲۰۰ نفر گروگان گرفته شدند. در یورش زمینی ارتش اسرائیل به غزه هم تاکنون ۴۶ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

حماس آمار تلفات جانی جنگجویان خود را اعلام نکرده است و می‌گوید تاکنون بیش از ۱۱ هزار فلسطینی در باریکه غزه کشته شده‌اند از جمله بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک.

نخست‌وزیر کانادا: اسرائیل باید به کشتار کودکان در غزه پایان ده

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز سه شنبه در تندترین انتقاد خود از اسرائیل از زمان آغاز جنگ علیه حماس در ماه گذشته گفت که «کشتار زنان، کودکان و نوزادان» در نوار غزه باید پایان یابد.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «من از اسرائیل می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرد. جهان از طریق تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی تماشا می‌کند؛ ما روایت پزشکان، اعضای خانواده‌ها، بازماندگان و کودکانی که والدین خود را از دست داده‌اند می‌شنویم. جهان شاهد این کشتار زنان، کودکان و نوزادان است. این باید متوقف شود.»

آقای ترودو همچنین گفت که حماس باید استفاده از فلسطینیان به عنوان «سپر انسانی» را متوقف کند و تمامی گروگان‌های خود را آزاد کند.

سازمان ملل: اسرائیل برای اولین بار با ورود سوخت به غزه موافقت کرد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد اسرائیل موافقت کرده است که اجازه ورود سوخت به غزه را برای نخستین بار از تاریخ آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر صادر کند.

این سازمان در بیانیه خود آورده است که سوخت مورد نظر «به طور انحصاری جهت حرکت کامیون‌ها برای توزیع کمک‌های بشردوستانه استفاده خواهد شد.»

این نهاد بین‌المللی با این حال گفته است که این سوخت ناکافی بوده و تنها «کسری از سوخت مورد نیاز برای عملیات بشردوستانه را تامین می‌کند».

بنابر اعلام این نهاد امدادرسانی، روز سه‌شنبه ۹۱ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیز از مصر وارد غزه شده است.

وزارت بهداشت غزه: ارتش اسرائیل وارد زیرزمین بیمارستان شفاء شده است

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، صبح روز چهارشنبه تایید کرد که دامنه عملیات نیرو‌های ارتش اسرائیل به داخل بیمارستان شفاء کشیده شده است.

او به خبرگزاری الجزیره گفت: «آن‌ها اکنون در زیرزمین هستن و آنجا را جستجو می‌کند. آن‌ها به داخل مجتمع وارد شده‌اند و تیراندازی می‌کنند و بمباران می‌کنند.»

پیشتر در ساعات آغازین روز چهارشنبه ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهایش «عملیاتی دقیق و هدفمندی را علیه حماس در منطقه مشخصی در بیمارستان شفاء انجام می‌دهند.»

سازمان جهانی بهداشت گفته است که حدود ۱۵۰۰ نفر در بیمارستان پناه گرفته‌اند. به گفته این سازمان در حال حاضر در بیمارستان شفاء بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ بیمار بستری، ۲۰۰ تا ۵۰۰ عضو کادر درمان و حدود ۱۵۰۰ آواره وجود دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
13
0
حالا آفتاب ...تو و اون ظریف ...از آمریکا دفاع کنید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
11
0
از شما بعیده این اخبار رو پوشش بدین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین